Kaartverkoopbalie met twee medewerkers

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over jouw bezoek aan de Leidse Schouwburg of de Stadsgehoorzaal? Je vindt de antwoorden van veelgestelde vragen hier. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via kaartverkoop@leidseschouwburg-stadsgehoorzaal.nl, op 071 516 3881 of loop langs bij de balie op Breestraat 60 in Leiden. Dat kan woensdag t/m zaterdag van 14.00 tot 17.30 uur. Let op; in juli en augustus hebben we aangepaste openingstijden. Ook zijn wij gesloten op feestdagen.

Kaarten bestellen

  • Hoe bestel ik mijn kaarten online?

    Kaarten bestel je het snelst via de website – waar en wanneer je maar wilt. Kies zelf je plek op de zaalplattegrond of laat het systeem de beste plaatsen kiezen. Betaal via iDEAL, creditcard of met de Podium Cadeaukaart.

  • Hoe bestel ik mijn kaarten telefonisch?

    Bel op woensdag t/m zaterdag tussen 14.00 en 17.30 uur naar 071 516 3881. We sturen je dan meteen een betaallink toe, die je met iDEAL kunt betalen. Ook kun je binnen zeven dagen betalen aan de kassa.

  • Hoe bestel ik kaarten aan de balie?

    Je vindt de balie in de Stadsgehoorzaal op Breestraat 60 in Leiden. Betaal makkelijk met PIN, creditcard of de Podium Cadeaukaart. Het is niet mogelijk contant te betalen. De balie is open op woensdag t/m zaterdag tussen 14.00 en 17.30 uur. Ook is de balie in de Leidse Schouwburg of de Stadsgehoorzaal 45 minuten voor aanvang van een concert of voorstelling geopend.

  • Hoe gebruik ik mijn digitaal tegoed?

    Je digitaal tegoed is verbonden aan je e-mailadres en vind je na inloggen in je ‘Mijn theater’-account onder Persoonlijk tegoed. Door te klikken op het tegoed, zie je de vouchercode, deze is vanaf het moment van uitgave 2 jaar geldig.

    Gebruik je de vouchercode online? Klik dan in het bestelproces bij de stap ‘Betalen’ op de grote gele knop ‘Gebruik je digitaal tegoed’ en vul de code in die staat weergegeven bij vouchercode. Het is ook mogelijk slechts een deel van de kosten met je digitaal tegoed te betalen, je kunt de rest afrekenen met een andere betaalmethode.

  • Kan ik ook ter plekke nog kaarten kopen?

    Ja, de kaartverkoopbalie op locatie is 45 minuten voor aanvang van een voorstelling of concert geopend.

  • Ik ben mijn kaarten kwijt. Wat nu?

    Je kunt je e-tickets altijd terugvinden in je Mijn Theater account. Klik op inloggen en dan op registreren. Doe dit met het e-mailadres waarop je kaarten hebt besteld. Heb je je al geregistreerd op de nieuwe website? Dan kun je je aanmelden met je e-mailadres en wachtwoord.

  • De voorstelling die ik wil boeken, is uitverkocht. Is er een wachtlijst?

    Wanneer een voorstelling is uitverkocht, verschijnt de optie wachtlijst wanneer deze wordt aangemaakt. Vul je gegevens in. Als er alsnog kaarten beschikbaar komen, bellen we je. Je kunt maximaal 8 kaarten reserveren. Je reservering is gratis en vrijblijvend. Je hoeft de kaarten dus niet per se te kopen als we contact met je opnemen. Bij geen gehoor bellen we de volgende persoon op de wachtlijst.

  • Hoeveel kaarten kan ik maximaal bestellen?

    Bij de meeste voorstellingen kun je zoveel kaarten bestellen als je wilt. Alleen bij een aantal populaire voorstellingen is er een maximum van 8, 4 of 2 kaarten. Dit staat bij die voorstellingen aangegeven.

  • Hoe betaal ik met een Podium Cadeaukaart?

    In het bestelproces kun je in het tweede deel van stap 2 ‘Betaling- en afleverwijze’, kiezen voor Podium Cadeaukaart (derde optie). De code van de kaart vul je pas helemaal aan het eind van het bestelproces in, na het bevestigen van de betaling (stap 4). Daar kun je het kaartnummer en de PIN invullen en de cadeaukaart verzilveren. Let op: het invulveld voor een vouchercode is alleen voor een digitaal tegoed, niet voor een cadeaukaart.

  • Waar worden de administratiekosten voor gebruikt?

    De administratiekosten dekken de kosten die betrekking hebben op onze kaartverkoop. Hiertoe behoren onder meer kosten gerelateerd aan ons verkoopsysteem, de website, bancaire kosten, datacommunicatiekosten, kosten van onze klantenservice en overige verkoop- en kantoorkosten. Hiermee zijn wij in staat om je een ticket te laten boeken via onze website, je toegangsticket te laten scannen bij de ingang en je van een goede service te voorzien.

Kortingskaarten

  • Ik ben student. Krijg ik korting?

    Studenten mogen altijd voor maar € 10 naar klassieke concerten. Last-minute kunnen studenten voor € 10 naar o.a. toneel-, cabaret-, dans- en muziekvoorstellingen, reserveer vanaf 24 uur voor aanvang. Meer info lees je hier.

  • Ik heb een CJP-pas. Krijg ik korting?

    Ja, bij vrijwel alle voorstellingen en concerten kun je met € 2,50 korting speciale CJP-kaarten kopen. Dit geldt voor 1e rang en eventueel 2e rang. Neem de CJP-pas mee om te tonen bij de kaartcontrole.

  • Ik ben lid van We Are Public. Hoe gaat dat in zijn werk?

    Kijk op de website van We Are Public om te zien welke voorstellingen en concerten meedoen. Je kan, indien beschikbaar, een ticket voor een voorstelling of concert via de website reserveren door op ‘Tickets’ te klikken. Als het aantal te reserveren tickets op is, kun je je via deze weg ook op de wachtlijst plaatsen. Mochten er meer te reserveren plaatsen beschikbaar komen dan word je daarover geïnformeerd door WAP.

    Daarnaast kan je laten weten dat je geïnteresseerd bent in een voorstelling of concert door op ‘bewaar’ te klikken. Ook zonder reservering kan je een voorstelling op concert bezoeken. Als een voorstelling volledig is uitverkocht zullen we dit vooraf melden.

    Op de dag van de voorstelling kan je op vertoon van je (digitale) lidmaatschapspas een toegangskaartje ophalen. Dit kan altijd 45 minuten voor aanvang aan de voorstelling op de betreffende locatie. Van woensdag tot en met zaterdag kan dit ook tussen 14.00 uur en 17.30 uur aan de balie van de Stadsgehoorzaal. Als je hebt gereserveerd, vragen we je kaart uiterlijk 15 minuten voor aanvang af te halen aan de kassa. Daarna kunnen wij deze plaatsen aan andere We Are Public-leden toewijzen.

    We stellen altijd de beste beschikbare plaatsen ter beschikking. Bij populaire voorstellingen en concerten kan het zijn dat de best beschikbare plaatsen geen goed zicht hebben. Kom je overdag naar de balie, dan kan je zelf een plaats kiezen, anders zal de kassamedewerker je de best beschikbare plaats toewijzen.

  • Ik wil met mijn kinderen naar een voorstelling. Krijg ik een aangepaste prijs?

    Bij sommige jeugdvoorstellingen staat een kinderprijs, bij andere (jeugd)voorstellingen zijn de prijzen gelijk. De kinderprijs geldt voor kinderen t/m 12 jaar. Je kunt bij de kaartcontrole om legitimatie worden gevraagd. Voor iedere bezoeker moet een eigen stoel gereserveerd worden, ongeacht of het kind op de schoot van de begeleider plaatsneemt. Kinderen t/m 2 jaar worden niet toegelaten in de zaal, met uitzondering van speciale baby- en peuterconcerten. Bij klassieke concerten mogen kinderen tot 18 jaar altijd voor slechts € 10 mee. Voor kinderen jonger dan 12 jaar is begeleiding door een volwassene verplicht.

  • Welke cadeaukaarten kan ik gebruiken?

    Wij accepteren de Podium Cadeaukaart. Die kaart is drie jaar geldig na uitgifte. Verzilver jouw kaart aan de kassa, telefonisch of via onze website. Ook accepteren wij nog steeds de papieren Concert- en Theaterbonnen. Deze kunnen alleen aan de kassa worden ingewisseld.

Overige vragen

  • Hoe streng is de leeftijdsindicatie van een voorstelling?

    Wij geven bij sommige voorstellingen en concerten een leeftijdsindicatie. Dit is niet omdat bezoekers die jonger zijn dan de indicatie niet naar binnen mogen, maar om een inschatting te maken voor wie het goed te volgen is. Bij jeugdvoorstellingen 6+ kan een voorstelling voor jongere kinderen bijvoorbeeld te spannend of te ingewikkeld zijn. Bij voorstellingen en concerten met 14+ of 16+ is deze leeftijdsindicatie wél bindend.

  • Hoelang van tevoren kan ik naar binnen?

    Onze deuren gaan 45 minuten voor aanvang van de voorstelling of het concert open, tenzij anders vermeld. De zaaldeuren worden 10 à 15 minuten voor aanvang voor je geopend door onze medewerkers.

  • Kan ik wat drinken of eten bij het Grand Café?